Koh Lanta Yai - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Olaf van de Rijdt - WaarBenJij.nu Koh Lanta Yai - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Olaf van de Rijdt - WaarBenJij.nu

Koh Lanta Yai

Door: Olaf

Blijf op de hoogte en volg Olaf

06 Maart 2014 | Thailand, Ao Nang

Inmiddels ben ik alweer een aantal dagen op het mooie eiland Lanta Yai. Dinsdag aan het begin van de middag kwam ik via de ferry aan op dit mooie eiland. Op de kade stonden tientallen mensen te roepen en te zwaaien met flyers van taxi, hotel etc.
Gelukkig had ik al een hotel geregeld en kwamen ze me ophalen. Erg relaxed.
En na 10 minuten arriveerde ik bij Escape Cabins, mijn nieuwe huis voor de komende week.
Op dit eiland zijn veel scandinaviers, maar ook fransen, duitsers en af en toe een nederlander. De laatste jaren is het toerisme hier erg gegroeid maar het is nog steeds relaxed en wat het grootste aantrekkingspunt is: de vele mooie stranden. De ene nog mooier met helder water dan de ander.
Ik heb gister een brommertje gehuurd. En in het begin was het ff zoeken en wennen maar na 10 minuten kon Annie de Rooij op verkenning. Dit keer toch maar met helm. Door de groei van het toerisme gebeuren er hier elke dag ongelukken. Ondanks dat er maar 1 weg is (of wellicht juist daardoor). Het voordeel van 1 weg is dat je niet kan verdwalen, ook wel weer een voordeel.
Gistermiddag ook nog naar de kapper geweest. En ik moet zeggen: het zit weer helemaal goed. Bijna even goed als de knipbeurt van Nancy, haha..
De kapster vroeg of ik alleen reisde. En ja hoor, ik voelde de charmes alweer groeien bij haar. Zij was ook single en met 2 kinderen was het leven niet makkelijk daar..... Eh... ok, just a haircut please...
Gisteravond had ik wel weer zin in pizza en bij het strand waar ik logeer kan je 's avonds gewoon over het zand lopen en kiezen uit de tientallen restaurantjes.
Vandaag naar een eiland geweest, ongeveer 1 uur varen hiervan daan. Koh Rok. En ik moet zeggen dat dit toch wel de mooiste strandplek is waar ik ooit ben geweest, OMG.
We gingen eerst snorkelen, wat al mooi was om te zien. En daarna dus naar Koh Rok waar we een paar uur de tijd hadden. In de middag weer iedereen de boot op om weer te gaan snorkelen maar daar had ik geen zin in. En ik kon gewoon blijven en een uur later werd ik opgehaald. Ik was bijna de enige toen en dat voelde toch wel erg goddelijk, wat een leven!
ik heb nog een paar foto's toegevoegd. Op naar de volgende dag :-)

  • 06 Maart 2014 - 14:27

    Geja:

    Hoi Olaf,
    Wat klinkt het allemaal prachtig! Het ene bounty eiland nog mooier dan het andere.
    Verveeld dat nou nooit.. ;-)

    We wensen je nog heel veel plezier, rust en inspiratie voor de tweede helft van je reis,

    Liefs, Geja, Sylvia, Friso en Pelle

  • 06 Maart 2014 - 14:29

    Sylvia Van Lierop:

    OOOOWWWW wat supermooi! En daar zit ik dan achter mijn computertje onder een TL-lampje...please beam me up :-).

  • 06 Maart 2014 - 17:43

    Tamara:

    .. ben ik al blij met 16 graden zondag...
    liefs, Wim en Tamara


  • 07 Maart 2014 - 07:10

    Marrije:

    Prachtige foto s!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Olaf

Begin van een nieuw hoofdstuk uit mijn leven, 2 maanden door Thailand reizen, yeah!!!

Actief sinds 27 Jan. 2014
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 11273

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 25 Maart 2014

Thailand here we come!

Landen bezocht: