Gewoon in Ao Nang - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Olaf van de Rijdt - WaarBenJij.nu Gewoon in Ao Nang - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Olaf van de Rijdt - WaarBenJij.nu

Gewoon in Ao Nang

Door: Olaf

Blijf op de hoogte en volg Olaf

03 Maart 2014 | Thailand, Ao Nang

Na een korte nachtrust op vrijdagavond ging de wekker vrij vroeg zaterdag. Ik had een lange reisdag voor de boeg met als eindbestemming Ao Nang. Na een boottrip, bustrip en nog een kleinere bustrip kwam ik 's avonds aan in mijn hotel. En het zag er allemaal prima uit.
Ao Nang is een badplaats omgeven door erg mooie natuur met kalksteenformaties die recht uit de zee omhoog steken. Daar staat deze streek vooral om bekend.
En daarnaast kan je vanaf hier allerlei excursies maken naar nog mooiere snorkeleilanden, stranden en ook komen veel toeristen om hier rotsen te beklimmen.
's Avonds is alles op loopafstand goed te doen en je struikelt over de restaurantjes, winkeltjes, massageshops en vooral veel winkels met kleermakers.
Het is erg grappig om 's avonds langs al deze plekken te lopen en ik krijg soms de slappe lach van alle geluiden. Bij 1 restaurant staat iedere avond een jonge dame als een soort papagaai buiten om toeristen naar binnen te lokken. En ze blijft hetzelfde riedeltje gebruiken; HelloNicefoodComeInsideThaiFoodSpecialcocktailComeInside.... tja, zoiets. Je zou er bijna een ringtone van maken.
Ik ben ook erg populair bij de (vooral) indiase kleermakers. Hello Sir, please come inside! Yes yes, sorry I'm too busy. Gisteren liep ik voor de 2e keer die dag langs een winkel en een kerel begon zelfs te zwaaien en gaf aan dat hij speciaal op mij gewacht had!
Gisteren ben ik met een taxiboot naar Railey beach geweest. Een van de mooiste stranden in de omgeving hier. Ik wist dat het erg druk zou worden vanwege alle toeristen.
En ja... dat was het ook. Maar gelukkig werd het in de middag iets minder druk. Je kan daar alleen komen met een longtailboat en het gave is dat deze boten op een gegeven moment allemaal naast elkaar liggen met daar tussenin longtailbootjes waar je ook eten kan bestellen. De meest lekkere dingen worden dan op de boot voor je klaargemaakt. Een erg grappig gezicht.
Daarna 's avonds nog een massage gedaan vlakbij het hotel. En daarna nog weer thais gegeten voor 4,60 euro, thank you.
Ik had vandaag het plan om een snorkeltrip te gaan doen langs 4 eilanden maar na de mensenmassa van gisteren heb ik daar maar van afgezien. Ik ga naar een ander strand en hopelijk zijn er nu minder weekendtoeristen.
Morgen vertrek ik naar Koh Lanta. Life is good...

  • 04 Maart 2014 - 19:08

    Marrije:

    Dat ziet er allemaal prachtig uit! Heerlijke verhalen: wij waren een weekje weg (verschil moet er zijn), dus ik had een paar verhalen in te halen

  • 05 Maart 2014 - 03:02

    Eugenie:

    Je schrijft dat je naar kho lanta gaat. Wordt het lanta noi of yay?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Olaf

Begin van een nieuw hoofdstuk uit mijn leven, 2 maanden door Thailand reizen, yeah!!!

Actief sinds 27 Jan. 2014
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 11321

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 25 Maart 2014

Thailand here we come!

Landen bezocht: