Back in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Olaf van de Rijdt - WaarBenJij.nu Back in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Olaf van de Rijdt - WaarBenJij.nu

Back in Bangkok

Door: Olaf

Blijf op de hoogte en volg Olaf

23 Maart 2014 | Thailand, Bangkok

De zon begon toch nog te schijnen vrijdagmiddag op Koh Lipe dus nog heerlijk in de zee gezwommen. Daarna nog een massage genomen en 's avonds bij de strandbar van Sandra langsgegaan voor en drankje. Ze woont op het eiland sinds een half jaar met haar thaise man en dochter. Ze komt uit het oosten van het land en we hebben de afgelopen week leuke en inspirerende gesprekken gevoerd.
's Avonds afscheid genomen en de volgende dag met boot, bus en vliegtuig richting Bangkok. Het was wel grappig om weer te landen op het vliegveld waar ik 8 jaar geleden met Paul ook geland was. En daarna naar mijn favoriete hotel in de wereld, The Metropolitan! Yahooo...
Dankzij een supergaaf verjaardagscadeau van Paul kwam ik hier weer in dit hotel terecht waar we 8 jaar geleden gelogeerd hadden. Een van de grootste redenen om hier weer terug te komen is..... de ontzettend lekkere shampoo!
Ja, ik weet het, het klinkt bizar. Maar de geur is me altijd bijgebleven, een combinatie van eucalyptus, lavendel en pepermunt.
Gisteravond bleek dat er weer een alcoholverbod is in Bangkok vanwege verkiezingen vandaag. Maar dan wordt de alcohol gewoon in plastic bekertjes geschonken. Daar doen ze hier niet moeilijk over haha.
Vanochtend nog even gesport en lekker bij het zwembad gelegen, heerlijk de zon nog even voelen. Daarna 's middags naar een shopping mall geweest om nog wat boeken te kopen. De verkoopster herkende me nog van 7 weken geleden, erg grappig. Dit keer vroeg ze om mijn naam zodat we via Facebook kunnen linken, dus wel leuk. Nog even in het foodcourt gegeten en je kijkt je ogen uit daar. Er staan ook continu allerlei mensen bij de verschillende restaurants/tentjes om mensen naar binnen te lokken. Maar de klanken die ze daarbij produceren gaan zo op je lachspieren werken omdat het geluid te hard is en niemand reageert. Hetzelfde geldt voor als je hier over straat loopt en je word nageroepen met Massaaaaaaagggggeee. Anyway, het blijft heerlijk om hier weer te zijn en rond te lopen.
Morgen de laatste dag. Dan ga ik lunchen met 2 (oud)buren van Hans die nu in Bangkok wonen dus dat is wel leuk. En ondertussen geniet ik volop van dit hotel, life is good!!!

• 23 Maart 2014 - 16:56

Carla:

Grappig hoe 'vertrouwd' Bangkok dan lijkt. Heerlijk dat je nog even tijd hebt voot de big city, kan je vastw ennen aan ons volle landje haha.
    alvast goede terugreis. We bellen!!! ciao

• 23 Maart 2014 - 18:39

T.:

Alweer de laatste dag.. Hele goede terugreis en tot gauw.
    Groetjes Tamara

• 23 Maart 2014 - 21:13

Marrije:

Ha Olaf, wat zal het fijn zijn om straks al je verhalen te horen en je gezicht erbij te zien. We zien er al naar uit.