Love Love Love - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Olaf van de Rijdt - WaarBenJij.nu Love Love Love - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Olaf van de Rijdt - WaarBenJij.nu

Love Love Love

Door: Olaf

Blijf op de hoogte en volg Olaf

28 Februari 2014 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Op het moment dat dit schrijf is het vrijdagavond, half 7 en is de cursus afgerond. Op de achtergrond hoor ik het bekende geluid van krekels en heb ik net mijn koffer ingepakt want morgenochtend ga ik naar mijn volgende bestemming.
Het is moeilijk onder woorden te brengen wat deze week me heeft gebracht. Voor mijn gevoel heeft het mijn leven veranderd. Dat klinkt zwaar en ik bedoel het juist in de meest lichte vorm.
Misschien moet ik er ook maar geen woorden voor gebruiken of naar gaan zoeken.
Een van de dingen die we gisteren hebben gedaan was in 2-tallen elkaar bevragen op je diepste wens. Wat wil je nu eigenlijk echt in dit leven? en die vraag werd iedere keer gesteld, zodat je verschillende dingen kon aangeven. Vervolgens moest de ander daar een verhaal van opschrijven. Alsof het leek dat je dat aan het einde van je leven te horen zou krijgen. Dat was erg mooi om terug te horen. En ook erg inspirerend wat ik weer kan gebruiken voor mijn werk.
Daarnaast hebben we gisteren veel gewerkt met Qi Gong, allerlei oefeningen. Wat erg lijkt op meditatie. En je kan het dagelijks doen in 3 minuten. En ja, dat hebben we ook gedaan, dus geen excuus meer terug in Amsterdam dat daar geen tijd voor is :-).
Ook hebben we gistermiddag als groep bedacht wat we zouden doen voor de bonte avond die gisteravond was in het resort.
En we hebben zelf een lied geschreven, soort gospel, en een quiz bedacht met vragen over de liefde en daarna als afsluiting een kleine workshop over elkaar omhelzen. (give a hug!).
Ik vond het superleuk (en spannend) om de lead te zingen en de zaal ging vanaf het begin helemaal mee. We hadden ook allerlei spreuken en teksten uitgeknipt en deze werden uitgedeeld tijdens het zingen. er waren zo'n 100 mensen en de reacties waren zo super positief, heerlijk! Bij het laatste onderdeel vroegen we iedereen te gaan staan en je buurman/vrouw een omhelzing te geven. en dat was echt hartverwarmend om te zien dat iedereen daarin meeging. It only takes 1 man to start a revolution...
Vandaag hebben we veel meditatieoefeningen gedaan, wat wel pittig was. Ook met geluid en vanmiddag dus de ceremonie naar elkaar toe.
Vanavond gaan we met de hele groep lekker uiteten. En iedere vrijdag is er een feest in deze baai wat om 23 uur begint tot 11 uur de volgende ochtend... Er is al gewaarschuwd dat de muziek zo hard is dat je slapen wel kan vergeten. Anyway, de oordoppen liggen klaar dus we gaan het meemaken.
Voor nu zit ik in een soort roes, dus lekker nog genieten van ieders gezelschap en morgen ga ik naar Ao Nang wat een dag reizen is.

  • 28 Februari 2014 - 13:24

    Nora:

    ik kreeg de bibbers toen ik las love love ik dacht zal toch niet waar zijn weer een die ver weg gaat !!!!! maar gelukkig dus niet je komt terug en gaat hier hopelijk de love zoeken !!!! Leuk te lezen hoe geweldig het is geniet er nog van hier gaat alles goed.

  • 28 Februari 2014 - 22:17

    Mark T:

    graag nog even het filmpje van je lead toevoegen :)

  • 01 Maart 2014 - 16:41

    Hans Mikkers:

    Wat gaaf om dat allemaal te mogen lezen.
    Je schrijft zo helder dat het bijna is alsof je er zelf bij bent geweest.
    Grote klasse; daar kun je iets mee gaan doen. Dus wederom een uitdaging voor de toekomst.
    hartelijke groeten
    Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Olaf

Begin van een nieuw hoofdstuk uit mijn leven, 2 maanden door Thailand reizen, yeah!!!

Actief sinds 27 Jan. 2014
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 11261

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 25 Maart 2014

Thailand here we come!

Landen bezocht: