You no Madam? - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van Olaf van de Rijdt - WaarBenJij.nu You no Madam? - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van Olaf van de Rijdt - WaarBenJij.nu

You no Madam?

Door: Olaf

Blijf op de hoogte en volg Olaf

13 Februari 2014 | Thailand, Ko Chang Tai

Dinsdagmiddag was het een heerlijk bounty-eiland gevoel op het kleine eilandje voor het hotel. Heb er uren rondgelopen, gezwommen en genoten van de natuur en de schoonheid.
's Avonds in het hotel gegeten waar 2 cambodiaanse meisjes in de bediening werkten. Ze hadden de grootste lol vooral omdat ze de gasten niet altijd goed verstonden en er van alles misging. Was grappig om te zien.
Gisterochtend besloot ik om een scooter te huren en het eiland te gaan verkennen. Ik voelde me net Annie de Rooij. Zoals de meesten weten ben ik geen held op een scooter en kostte het even wat aanwijzingen voordat ik het ding aan de praat kreeg en kon wegrijden. Eenmaal op gang was het super en voelde het erg relaxed. En het scheelt dat hier bijna geen verkeer op de weg aanwezig is.
Op een gegeven moment kwam ik bij een tempel en besloot daar naar binnen te gaan.
Op het complex stonden allemaal bomen, grote beelden en er hing een serene rust.
Bij een tafeltje zat een oude monnik, in een oranje gewaad, die naar mij knikte en me uitnodigde om te gaan zitten.
Vervolgens kregen we een leuk gesprek waarbij het voor een deel ook communiceren was zonder woorden omdat zijn engels niet heel erg goed was.
Hij vroeg een paar keer You no Madam? nee, gaf ik aan, echt geen Madam.
Hij gaf mij water en melk (gezoet, zoals alles in Thailand) en ik wilde wat geld doneren voor de tempel. Hij gaf me vervolgens een boek over de principes van het Boeddisme en nam me mee de tempel in. Ik moest gaan zitten en hij begon te preken. Daarna bond hij een armband om mijn pols en gaf hier een soort zegen over.
Al met al een erg mooi gebaar en het maakte mij ook emotioneel.
Daarna ging Annie de Rooij weer verder op de scooter en ik had 's middags afgesproken met een duitser die sinds gisteren op het eiland was om even wat te gaan drinken.
Hij logeert vlakbij een ander hotel en het bleek dat zijn collega eigenaar was van dat hotel. Deze collega, een thai, is getrouwd net een duitse vrouw en woont deels in Duitsland, Chiang Mai en Koh Mak.
Het was een erg leuk gesprek waarbij de thai van alles vertelde over het eiland en hoe er nog zoveel potentie is qua toerisme voor dit eiland.
Daarna lekker bij het zwembad gelegen en 's avonds weer wat gegeten.
Vanochtend werd ik wakker door de regen. Inmiddels is het droog en ben ik klaar om naar het volgende eiland te gaan, Koh Koot of ook wel Koh Kut, ik ben benieuwd!
En vandaag is ook nog ons mam jarig, van harte gefeliciteerd! X

  • 13 Februari 2014 - 07:49

    Marrije:

    Wat zie je er lekker ontspannen uit! Doet je goed zo n reis

  • 13 Februari 2014 - 12:01

    Eva:

    Olaf, wat heeeeerlijk om je avonturen te lezen!!
    Doet me erg denken aan mijn eigen reizen door Thailand en ik voel alsof ik er een beetje bij ben. Mooie ervaring met die monnik. Hij heeft je een 'protection' armband gegeven volgens mij. Is een gebruik in het Boeddhisme, ter bescherming tegen 'demons' (je eigen gedachten)...Haha, mooi he?

    Geniet lekker en liefs, Eva

  • 13 Februari 2014 - 14:30

    Hans Mikkers:

    Hallo Olaf,
    Het wordt tijd dat ik een keer reageer na al die mooie reisverslagen. heel gedetailleerd en uitgebreid.
    Zeker als je in Thailand geweest bent speken deze verhalen nog meer.
    Zo te lezen heb je het best naar je zin en ben je de nieuwe weg al ingeslagen. Een coach gesprek in de openlucht en een zegening van een monnik; het moet niet gekker worden.
    Geniet met volle teugen in dat hele mooie Thailand
    oom Hans

  • 14 Februari 2014 - 11:02

    Tamara:

    Misschien een brilletje voor de monnik kopen..?
    Helaas geen foto's van jou op de scooter, :>).
    Groetjes T & Wim (vandaag lekker vrij)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Olaf

Begin van een nieuw hoofdstuk uit mijn leven, 2 maanden door Thailand reizen, yeah!!!

Actief sinds 27 Jan. 2014
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 11265

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 25 Maart 2014

Thailand here we come!

Landen bezocht: