Annie de Rooij on tour op Koh Kut - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van Olaf van de Rijdt - WaarBenJij.nu Annie de Rooij on tour op Koh Kut - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van Olaf van de Rijdt - WaarBenJij.nu

Annie de Rooij on tour op Koh Kut

Door: Olaf

Blijf op de hoogte en volg Olaf

14 Februari 2014 | Thailand, Ko Chang Tai

Gisterochtend op Koh Kut/Kood/Koot aangekomen, allemaal hetzelfde eiland met verschillende spellingsmogelijkheden. Het was ongeveer 40 minuten varen met de speedboot en vervolgens werd er in iedere baai aangemeerd om gasten af te droppen bij verschillende pieren van een hotel. Omdat het bewolkt was ziet er allemaal net iets anders uit, nog steeds mooi hoor.
Toen we bij het hotel kwamen wat ik geboekt had werd ik al opgewacht door de eigenaar, Stephane, die me welkom heette. Ik had op Tripadvisor al veel positiefs over hem gelezen dus dit was al meteen een mooi begin.
Het huisje was nog niet klaar en al wachtend kreeg ik heerlijk fruit aangeboden. Daarna mijn koffer afgegeven en heb ik de kayak genomen die gratis te gebruiken was en ben gaan kayakken. Eerst naar een klein eilandje in de baai bij het hotel en daarna naar het volgende strand. Inmiddels begon de zon meer en meer te schijnen en werd me steeds meer duidelijk wat voor paradijs dit eiland is. Ongelofelijk veel baaien, met soms een hotel en soms helemaal niets. Het een nog mooier dan het andere.
Aan het eind van de middag op het strand een oliemassage genomen die erg prettig was en daarna moe maar voldaan naar mijn kamer. Wat een feest weer. 's Avonds in het restaurant nog even gegeten, wat gelezen en de dag zat er weer op.
Vandaag weer een scooter gehuurd en op het moment dat ik net getankt had begon het te regenen. Bij het tanken lukte het mij niet om de kap van de scooter omhoog te krijgen. Gelukkig was de 11-jarige zoon van de winkeleigenaar zo handig om mij in het thais uit te leggen hoe dat de volgende keer moet. Ok, muchos gracias... of zoiets..
De wolkbreuk die vervolgens ontstond maakte dat ik toch nog even terug ging naar het hotel. Maar na een half uur kon Annie weer verder en ging ik eerst naar het meest zuidelijke punt van het eiland, weer een mooie baai en een resort vol met russen. Njet Njet Njet. Wat me al een paar keer is opgevallen is dat russiche paren het heerlijk vinden om fotoreportages te maken terwijl ze op het strand staan/liggen. En daarbij vooral wulps in de camera kijken, man en vrouw. Het heeft iets hilarisch.
Daarna naar de plaatselijke waterval wat ondanks dat er weinig water aanwezig was toch een mooi plaatje was. Ik was er samen met nog 2 andere mensen.
Op de weg terug naar mijn scooter kwam er een lading russische toeristen aan die niet vrolijk keek, enorm naar alcohol rook, met bierflessen het wandelpad afliep en mij in het russisch aansprak over iets. Ik glimlachte vriendelijk terug maar engels was geen optie voor hen.
Op naar de volgende bestemming. Het was tijd na ruim 2 weken thais eten om te stoppen bij de plaatselijke italiaan, heerlijk even een pizza en tiramisu voor de lunch. Gewoon, omdat het kan.
Nog even een praatje gemaakt met de eigenaar en daarna op zoek naar een oude boom van 500 jaar oud. Het zou na 4 keer rechts niet te missen zijn. Echter, Annie is meerdere keren rechts gegaan, dwars door de jungle, modder etc. maar nergens een bordje of signaal van een oude boom. Anyway, waarschijnlijk stond ie ergens in het bos en ben ik er finaal langs getourd.
Als afsluiting nog ergens op een heerlijk strand nog even muziek geluisterd en een afspraak gemaakt bij de plaatselijke massageshop voor over anderhalf uur. Want ze hadden het druk.
Daarna nog even t'ai chi oefeningen gedaan, massage en nu zit ik te wachten op mijn eten bij het hotel.
Inmiddels heb ik mijn volgende bestemming al geboekt en vertrek ik zondag naar een B&B iets boven Chiang Mai.
Morgen de laatste dag op Koh Kut, heerlijk vertoeven hier!

  • 14 Februari 2014 - 15:15

    Huub:

    Hey Scooter-sletje!!! Gaan we snel een Vespa-voyage maken als je weer terug bent? Met na afloop een massage bij Julian of Steph?

  • 15 Februari 2014 - 10:07

    Carla:

    Op naad het Noorden dus. Ben benieuwd hoe het daar is. Wat Annie daar gaat tegenkomen. Wij zitten nu aan de echte pizza in de stad van La Dolcd Vita. Heb het goed

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Olaf

Begin van een nieuw hoofdstuk uit mijn leven, 2 maanden door Thailand reizen, yeah!!!

Actief sinds 27 Jan. 2014
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 11324

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 25 Maart 2014

Thailand here we come!

Landen bezocht: