Hello Paradise!! - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van Olaf van de Rijdt - WaarBenJij.nu Hello Paradise!! - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van Olaf van de Rijdt - WaarBenJij.nu

Hello Paradise!!

Door: Olaf

Blijf op de hoogte en volg Olaf

11 Februari 2014 | Thailand, Ko Chang Tai

Gisterochtend was het tijd om uit te checken bij het hotel op Koh Chang. De avond ervoor was er weer een feest aan de gang met lekkere basdreunen dus ik vond het ook wel weer mooi.
Bij de plaatselijke starbucks had ik nog een leuk gesprek met een engelsman uit de buurt van Londen. Hij was verhuisd naar Thailand voor een baan maar had deze inmiddels opgezegd. Voelde niet goed. Eigenlijk wilde hij zijn eigen koers gaan varen maar was daarin zoekende. Vervolgens ontstond er een mooi (coach)gesprek en konden we allebei na een uur weer verder. En ik realiseerde me dat dit soort gesprekken mij veel energie geven om iemand verder te helpen. En hoe gaaf is het dan om dat in de buitenlucht te mogen doen.
Om half 12 werd ik opgehaald door een volle bus. Ik kon gelukkig voorin zitten en had nog een leuk gesprek met de thaise chauffeur. Hij gaf aan dat er veel russen naar Thailand komen en dat ze niet altijd even vriendelijk zijn, yeah right....
Bij de pier aangekomen kon ik zo instappen op de boot naar Koh Mak. De tocht er naar toe was al gaaf om te zien maar eenmaal bij de pier aangekomen leek een van mijn dromen toch echt waar te worden. Overal lichtblauw helder water, relaxte sfeer en ik voelde me meteen thuis.
Na even gebeld te hebben met het hotel werd ik opgehaald en naar het hotel gebracht. Bij de check in meteen een drankje en de kamer/villa was al klaar, compleet met grote open badkamer.
Ook werd ik meteen gewaarschuwd voor de zandvliegen en mosquitos en werden 2 producten aangeboden die hierbij echt zouden helpen. Ok, vooruit dan maar.
Bij het zwembad waren nog 4 nederlanders, even praatje gemaakt en de rest van de middag genoten van het uitzicht en het heerlijke zeewater. Wat trouwens belachelijk warm is.
's Avonds werd ik door een van de medewerkers van het hotel naar een massagetentje gebracht maar deze was al gesloten. Toen maar ergens een hapje gegeten en ik dacht bij de scallops die ik besteld had al dat er een paar apart roken. Het eiland is zo klein dat ik in 20 minuten terug kon lopen naar het hotel. Waarbij het elke keer zo bijzonder is om naar boven te kijken en de maan bijna recht boven me te zien.
Eenmaal terug in het hotel voelde ik me niet zo lekker en de scallops bleven niet lang binnen, oh well...
Nog even met mijn zus en de kinderen via facetime contact gehad, mijn petekind was jarig.
En vanochtend enigszins brak wakker geworden. In Thailand kennen ze harde matrassen :-).
De grote regendouche maakt veel goed en bij het ontbijt heb ik weer een goede bodem gelegd, inclusief pannekoek. Tja, waar een mens al niet gelukkig van kan worden haha.
Daarna weer een enorm geluksmoment toen ik langs het strand ging lopen, bijna niemand aanwezig. Heerlijk helder water, palmbomen aan de ene kant en in de verte een ander tropisch eiland wat lonkt. Ik realiseer me hoe bevoorrecht ik ben om dit allemaal te mogen meemaken, yes yes yes!
Vanmiddag neem ik de longtailboat naar het tropische eiland, 300 meter voor de kust. We kwamen er gisteren al langs met de speedboat. De bedoeling was om hier een 5-sterren resort neer te zetten. Het strand is al af, inclusief pier en er staan een paar halve gebouwen toen het geld op was. Tja, ik heb nog even gekeken vanochtend voor de uitslag van de Staatsloterij maar helaas.

  • 11 Februari 2014 - 08:48

    Huub:

    Ha die Olaf. Grandioos man! Klinkt heerlijk en is zo lekker om te lezen als ik aan mijn werkdag begin. Beetje vakantiegevoel krijg ik er ook door.
    Welke hotels zit je in? Check ik die ook even, is het helemaal of ik er bij ben. Julie de cruisedirector, have FUN. xxx, Huub.

  • 11 Februari 2014 - 11:45

    Carla:

    Hey Olaf.

    Wat mooi dat je nu al doet wat je straks ook wilt gaan doen.
    Ik zie dat je idd korte broeken draagt haha.
    Waar zit je op ko Mak; leuk om het resot/hoptel te zien.... xx

  • 11 Februari 2014 - 17:53

    Nora:

    Wat leuk die foto op het strand ik kan het gezicht van Aaron al voor me zien oom Olaf die op vakantie aan me denkt en dat op het strand zet.Geweldig wat je allemaal meemaakt een beetje werk (anders verleer je het)en veel vakantie heel erg leuk om te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Olaf

Begin van een nieuw hoofdstuk uit mijn leven, 2 maanden door Thailand reizen, yeah!!!

Actief sinds 27 Jan. 2014
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 11318

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 25 Maart 2014

Thailand here we come!

Landen bezocht: