Living in the Higher Being of Love.. - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Olaf van de Rijdt - WaarBenJij.nu Living in the Higher Being of Love.. - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Olaf van de Rijdt - WaarBenJij.nu

Living in the Higher Being of Love..

Door: Olaf

Blijf op de hoogte en volg Olaf

25 Februari 2014 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Zondagochtend uitgecheckt uit mijn hotel en daarna met de taxi naar het volgende strand waar ik de watertaxi zou nemen naar het resort voor mijn cursus. Ik dacht heel naief dat er een soort tijdschema zou zijn waarop de watertaxi zou vertrekken maar dat werkt hier toch anders.
Ze wachten tot er 6 personen in de boot zitten en dan vertrekken ze. En op dat moment was ik de enige, slik....
De zee was trouwens erg wild, geen zon, donkere wolken en erg hoge golven, yeah... de ideale omstandigheden voor een leuk relaxed boottochtje.
Na een uur wachten kwamen er 4 jongeren voorbij en die wilden wel mee. ff onderhandelen en off we go!
Eerst moesten we de boot nog uit de branding duwen en daarna met hoge golven 20 minuten in de boot. Het was spectaculair en uiteindelijk bereikten we de baai waar het hotel lag. Helaas werden we aan de andere kant gedropt waarna ik met mijn koffer met wieltjes toch nog wel een eind moest gaan lopen. En weet je wat je krijgt als je een koffer met wieltjes over een zandpad heen probeert te slepen?
Juist ja, nog meer zand en nog meer zandbergen....
De plek zelf zag er superrelaxed uit. Bij het resort kan je yoga- en meditatielessen volgen, detoxprogramma's of workshops zoals ik die ga doen.
's Avonds kwam ik de leraar tegen in het restaurant en heb met hem een hapje gegeten. Hij is een hippie-amerikaan die al jaren in zweden woont, het voelde meteen goed.
De volgende dag om 10 uur was het verzamelen in een heerlijke ruimte in de jungle. Gelukkig met netten, dus geen last van muggen of ongedierte.
Om 10 uur waren er 3 mensen en de leraar aan het dansen toen ik binnenkwam. Ok, gewoon lekker meedoen, er zijn vervelendere manieren om de nieuwe werkweek te beginnen.
Gelukkig kwamen er nog 2 nederlandse zussen bij en nog een rus en nog een stel uit Engeland die dachten dat dit een workshop van 1 uur was.
We hebben in de ochtend veel bewogen, gedanst, elkaar voorgesteld en we werden gemasseerd door elkaar. Kortom, een mix van dingen die ik bij het CLI heb gedaan en ook bij Wakker in de Liefde. Ook hebben we oefeningen gedaan uit de Qi Gong en vooral veel geoefend met voelen, chakra's, energiepunten. Om 1 uur hadden we een break van 2 uur en ik voelde me heerlijk, dat belooft wat!
Om 3 uur gingen we verder en hebben we een soort open space gedaan. Iedereen krijgt 5 minuten om te vertellen wat je wil, de rest luistert alleen maar wat je wil vertellen. En dat kan alles zijn. Het gaat erom dat je alleen maar aandachtig luistert. Was mooi om te doen. En er kwamen ook emotionele verhalen voorbij.
Ik merkte vooral dat ik niet gewend ben om uren op de grond te zitten op een matje. En kreeg vooral last van mijn lijf. Dus ook interessant hoe ik hier in de rest van de week in kan ontspannen.
Daarna nog een wandeling gemaakt door de jungle naar de volgende baai. Was erg mooi en vooral indrukwekkend om met aandacht te lopen en eigenlijk met verwondering naar alles te kijken als of je het voor de eerste keer ziet.
De titel van de workshop heet voluit: Living in the higher Being of Love. een hele mondvol!
's Avonds gegeten met bijna alle deelnemers wat superleuk was en zorgde voor mooie gesprekken. Ik ga nu ff zwemmen, ontbijten en straks gaan we verder met dag 2. En het mooie is dat de plek waar de cursus is 15 seconden lopen is van mijn kamer, dus lekker weinig reisafafstand naar mijn werk :-).
Nogmaals bedankt trouwens voor alle lieve reacties van jullie allemaal! Is zo gaaf om te lezen en te ontvangen. Een mooie dag iedereen! X

  • 25 Februari 2014 - 03:17

    Hans :

    Zand en wieltjes : je cursus was al begonnen ! :-))

    PS ik ben kijker 999, wie volgt ? Ciao !

  • 25 Februari 2014 - 07:40

    Carla:

    Mooi om te lezen allemaal. Heerlijk Olaf hoe je kan genieten. X

  • 25 Februari 2014 - 08:42

    Nora:

    Heerlijk om je verhalen te lezen zo meteen als je wakker wordt. Je hebt dan wel vakantie maar als je dan wat moet doen is het zwaar. ( koffer in het zand). Geniet er van groetjes

  • 25 Februari 2014 - 09:54

    Huub:

    You Go Olaf!!!

  • 25 Februari 2014 - 20:14

    Tamara:

    Werkweek:grom!
    Even cryptisch:2e is een blijvertje...
    Groetjes en liefs,
    T.

  • 01 Maart 2014 - 16:20

    Rean:

    Heerlijk om te lezen allemaal, kerel. En tof dat je er zo waanzinnig van aan het genieten bent (los van de kofferwieltjes in het zand, dan :-) ).
    Kus,
    R.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Olaf

Begin van een nieuw hoofdstuk uit mijn leven, 2 maanden door Thailand reizen, yeah!!!

Actief sinds 27 Jan. 2014
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 11317

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 25 Maart 2014

Thailand here we come!

Landen bezocht: