Zeg eens Aaa?? - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Olaf van de Rijdt - WaarBenJij.nu Zeg eens Aaa?? - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Olaf van de Rijdt - WaarBenJij.nu

Zeg eens Aaa??

Door: Olaf

Blijf op de hoogte en volg Olaf

20 Februari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Gisterochtend besloot ik na het ontbijt naar het plaatselijke postkantoor te gaan. Ik heb veel te veel bagage meegenomen en het leek me wel handig om dit op te sturen naar mijn laatste hotel in Bangkok (met dank aan Paul, yeahhhhh!!!). Op die manier hoef ik niet alles mee te zeulen.
En ja, als je het je afvraagt: ik heb hier van geleerd voor een volgende trip: less is more :-).
Op mijn mountainbike kwam ik na een half uur fietsen aan bij het gebouw waar zelfs in het engels Post office op stond vermeld.
Eenmaal binnen zag ik een ontvangsthal met 3 rijen stoelen die leeg waren. Er stond een kaartenbak met nummertjes en bij de balie werd iemand geholpen.
Nadat ik een kaartje uit de bak had genomen ben ik gaan zitten en toen de klant voor mij vertrok leek het me handig om op te staan en naar de balie te lopen.
Maar nee, zo doen we dat niet in Thailand.
De man achter de balie keek eerst naar beneden en moest zich mogelijk geestelijk voorbereiden voor de volgende klant. Het was een beetje bizar omdat ik verder de enige klant in de ruimte was. Vervolgens werd middels een machine het volgende nummer aangekondigd. Nummer 90! jawel, hetzelfde nummer als op mijn kaart!! En ik hoorde de thaise versie van Zeg eens AAA, Zeg eens AAA door de ruimte gallen. Kortom, ik was aan de beurt.
Met handen en voeten uitgelegd wat de bedoeling was en ik kreeg een pakket mee, nog een kleiner pakketje en met een handgebaar kon ik naar een andere tafel doorschuiven.
Achteraf bleek dat je bij deze tafel ook de workshop Oregami (=japans vouwen) kon volgen. Maar helaas was deze vandaag al geweest.
En dat was toch wel handig geweest om de doos te fabriceren waar ik uiteindelijk mijn spullen in zou gaan doen. Ik kwam er niet uit.
Weer terug naar de balie waar inmiddels de volgende klant met nummer 91 geholpen werd. Zij had me al zien stuntelen en gaf van een afstand aanwijzingen. Het leek op Hints maar dat is niet mijn sterkste kant. De man achter de balie kwam toen in actie want het duurde allemaal te lang. En uiteindelijk was het geregeld.
's Middags bij het zwembad geleden en aan het eind van de dag nog een massage genomen. Communiceren blijft toch wel lastig hier want de bedoeling was om 2 keer 1 uur gemasseerd te worden. Maar uiteindelijk werd het 2,5 uur... ok no problem.
Daarna lekker bij de italiaan gegeten en weer terug naar de retreat.
Vandaag nog 1 dag en morgen vlieg ik door naar Koh Phangan voor de meditatiecursus.
Zeg eens AAAAAAAAAAAA......:-)

  • 20 Februari 2014 - 09:38

    HANS:

    ja ja wat zal jij geleden hebben bij het zwembad ;-) ciao

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Olaf

Begin van een nieuw hoofdstuk uit mijn leven, 2 maanden door Thailand reizen, yeah!!!

Actief sinds 27 Jan. 2014
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 11316

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 25 Maart 2014

Thailand here we come!

Landen bezocht: