6 PM Freeze Frame - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Olaf van de Rijdt - WaarBenJij.nu 6 PM Freeze Frame - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Olaf van de Rijdt - WaarBenJij.nu

6 PM Freeze Frame

Door: Olaf

Blijf op de hoogte en volg Olaf

31 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Zo, de dagen vliegen voorbij hier haha. Gisterochtend heerlijk uitgeslapen en daarna met Arjen geluncht in tentje om de hoek. Hij raadde de specialiteit van het huis aan, eend in soep. Je mag dan uitkiezen welke eend je wil hebben en die wordt live klaargemaakt (geintje). Het smaakte superlekker, wat een smaakbeleving, ongelofelijk. En kreeg ook de tip om locaal drankje te proberen, ijsthee met gecondenseerde melk, heerlijk! Maar daarover later nog meer.
Ik heb met hem nog wat tips uitgewisseld om dingen te zien. Ook gaf hij aan dat zondag de verkiezingen zijn en dat het nog niet duidelijk is of het verder gaat escaleren. Tot nog toe raadde hij aan om de demonstratiesites te vermijden. Eentje zit op 1 kilometer van mijn hotel, vlakbij een groot park. Ik wilde daar gaan joggen en dat was geen probleem 2/3e van het park. In 1/3e logeren veel demonstranten maar ook daarover later meer.
's Middags ben ik de buurt verder gaan verkennen. Ik logeer in de wijk Silom met veel winkels, restaurantjes, shopping malls, kraampjes en de bekende Patpong night market. In de verte kon ik de muziek al horen van de protestsite, een grote gezellige boel, de thaise Marianne Weber was aan het optreden met een nummer van de Carpenters (ja ja, ken uw klassiekers).
Ongelofelijk wat er allemaal in de kraampjes te koop wordt aangeboden, en overal is eten. Op een gegeven moment kwam ik bij het Patpong gedeelte en daar werd tig keer gevraagd of ik massaaaaaaggggggge wilde met naakte vrouwen, no thank you.
Aan het eind van de middag ben ik gaan joggen in het park. Ik besloot een thai te volgen en dat ging een tijdje goed. Totdat we bij het gedeelte kwamen van de protestsite, ineens waren er allemaal tentjes opgesteld waar de deelnemers van de protestacties slapen, steeds meer tenten. Zeg maar Lowlands meets TT Assen maar dan zonder motoren.
En plotseling stond de thai voor mij stil op de joggingbaan. Ik vond het wel spannend maar besloot door te lopen, richting Lowlands/danger zone. En toen ik om me heen keek..... stond ineens iedereen stil! En ik liep als enigste door. Ehh... ok? Ik ben omgedraaid en ineens viel het kwartje, om 6 uur draaien ze iedere dag het volkslied waarbij alle thai stil staan uit respect voor de koning. Na 1 minuut begon het leven weer en liep ik weer achter mijn vaste thai loopmaatje zo het park uit. En viel het erg mee met de spanning achteraf. Kortom: een ervaring om nooit meer te vergeten.

  • 31 Januari 2014 - 16:50

    Rean:

    Oooh, ik lig hier helemaal dubbel, kerel! Echt hilarisch, dat verhaal van dat doorlopen. Zie het compleet voor me hoe heel de maatschappij tot stilstand is gekomen, en jij als enige, als een op hol geslagen Forest Gump nog steeds doordendert... Och,
    Positief denken: tegen de tijd dat je over 10 weken weer naar huis komt, ken je vast alle gebruiken ;-)

  • 31 Januari 2014 - 16:52

    Carla:

    o wat stoer en gaan rennen in die hitte en dan gewoon maar rechtstreeks op het tumult af; heb je dat in eider geval gehad.
    je schrijft zoals je praat..... soms dan als er geen bazen of medewerkers in de buurt zijn.... haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Olaf

Begin van een nieuw hoofdstuk uit mijn leven, 2 maanden door Thailand reizen, yeah!!!

Actief sinds 27 Jan. 2014
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 11264

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 25 Maart 2014

Thailand here we come!

Landen bezocht: