Big show! Yes Big show! oh no.... no big show. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Olaf van de Rijdt - WaarBenJij.nu Big show! Yes Big show! oh no.... no big show. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Olaf van de Rijdt - WaarBenJij.nu

Big show! Yes Big show! oh no.... no big show.

Door: Olaf

Blijf op de hoogte en volg Olaf

31 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Vanochtend om half 7 opgestaan (jezus, het voelde als werk, toen ik nog werk had....). Ik had namelijk een tocht geboekt om te gaan fietsen door Bangkok. Ik moest om kwart voor 8 op de plek van bestemming zijn en na de monorail en de lokale veerdienst kwam ik op de plaats van bestemming. Ik liep achter een nederlands stel en zij gingen ook mee fietsen.
Uiteindelijk waren we met een groep van 15 nederlanders en wat was het gaaf om door alle kleine steegjes en markten te fietsen. Ook nog langs een bloemenmarkt geweest en door Chinatown. Vandaag is het begin van het Chinese nieuwe jaar en alles werd al klaar gemaakt voor de grote show van vanavond.

Na een paar uur kwamen we weer terug en wilde ik wel even gaan lopen richting stad. Maar mijn lijf gaf al na 100 meter aan om toch ff rustig aan te doen in deze hitte en een nacht slecht geslapen. Dus ik weer terug de boot op en bij het hotel een massage van 2 uur geboekt, heerlijk. Alhoewel, hij begon met een uur voetmassage en ik moest hem een paar keer vragen to slow down. Maar na afloop voelde het een stuk beter.
Onderweg nog even het lokale drankje (proberen te) bestellen in een restaurant. Yes, one ice tea with milk! Na 3 keer vragen liep de jongen weg en kwam zijn collega met de kaart: excuse me sir, you want jasmine rice for drink???
anyway, met het drankje kwam het toch nog goed. Daarna weer bij het zwembad relaxen en gezwommen. En daarna besloten om naar Chinatown terug te gaan.
Dat ging allemaal erg soepel en toen kwam ik bij de main street aan. Met grote linten was alles afgezet, overal weer kraampjes met eten, prullaria etc. Veel mensen en iedereen stond te wachten achter het koord. Spannend, spannend!
En na 1 uur wachten zagen we in de verte iets komen. Ja ja, gaaf, eindelijk!
3 Pippi Langkous & Mamalou wagens kwamen aanrijden met in de voorste wagen iemand van de royal familly. Foto's mochten niet gemaakt worden en het ging allemaal erg snel. Daarna kwamen 20 grote geblindeerde auto's incl. ambulance voorbij zoeven en dat was het........ Excuse me? Ik had me iets anders voorgesteld maar goed.
En vervolgens werden de linten weggehaald en in 30 seconden werd de lege plek ingenomen door chinese handelaren die met dekens en lakens de grond afbakenden en allerlei prullaria op de grond legden. Het koste me een uur om het gebied te verlaten (denk Konininnedag amsterdam maal 100).

Daarna kwam ik via de metro uit bij de protestsite en daar werd een toespraak gehouden. De sfeer was gemoedelijk, kraampjes op straat, eten: kortom: het ultieme festival gevoel. Nergens een spoor van geweld, agressie of onveiligheid. Ook bijzonder om dat mee te maken.
Toen bij het hotel nog even een ice-tea gedronken. De 3 dames achter de counter snapten niet dat ik alleen reisde. You no girlfriend? We go with you! No problem! Kortom, een dolle boel hier. En zo meteen lekker slapen. Doei!

  • 31 Januari 2014 - 17:09

    Rean:

    Man, doe nie zo flauw; neem die wijven gewoon een paar dagen mee op sleeptouw...

  • 31 Januari 2014 - 18:21

    Tamara:

    Leuk om allemaal te lezen, kijk uit naar t volgende bericht

  • 31 Januari 2014 - 20:16

    Betty:

    Happy New Year! Toch wel op z'n minst mega vuurwerk gezien? :)

  • 01 Februari 2014 - 11:16

    Marrije:

    Olaf, wat schrijf je ontzettend leuk! Heerlijk om je verhalen te lezen. Arnaud en ik lachen er hartelijk om, en wat mooi om te beleven. We kijken uit naar je volgende belevenis

  • 01 Februari 2014 - 12:36

    Huub:

    Ha die Olaf,
    Wat leuk om zo mijn werkdag te beginnen met jouw avonturen in Bangkok. Keep on writing! XXX, H.

  • 01 Februari 2014 - 22:38

    Eva:

    Hi Olaf!!

    Oooohhh, wat ben ik jaloers....Ik ben ook 2 keer alleen op reis in Thailand geweest, ook de fietstocht gedaan, op het bootje, massages....hmmmm, was echt super! Heerlijk om dit van je te lezen, alsof ik er weer zelf ben. Waar zit je in een hotel? Ik zat vlakbij Kho San Road, vlakbij zo'n klooster waar een weggetje omheen loopt...

    Geniet er heel erg van daar!

    xxx, Eva

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Olaf

Begin van een nieuw hoofdstuk uit mijn leven, 2 maanden door Thailand reizen, yeah!!!

Actief sinds 27 Jan. 2014
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 11314

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 25 Maart 2014

Thailand here we come!

Landen bezocht: