you like spicy mister? a little bit? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Olaf van de Rijdt - WaarBenJij.nu you like spicy mister? a little bit? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Olaf van de Rijdt - WaarBenJij.nu

you like spicy mister? a little bit?

Door: Olaf

Blijf op de hoogte en volg Olaf

30 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Zo, mijn 1e nacht slapen in Bkk zit erop, nog beetje verdwaasd wakker nu. Allereerst supergaaf voor alle reacties, mails, whatsappjes van iedereen, ongelofelijk!
De vlucht met Eva Air was een groot feest. Toen ik eenmaal aan boord kwam was ik zo hyper dat ik even met iemand wilde delen hoe alles eruit zag, dank je Juul dat je er was ;-).
Het eten was heerlijk, en ik geloof dat ik wel 5 doekjes kreeg om mijn handen schoon te maken. Ben op een gegeven moment de ramen maar gaan schoonmaken, je moet toch wat doen. De vlucht vloog voorbij en eenmaal in Bkk had ik weer even een enorm "streetwise" gevoel haha. Ik dacht dat ik voorbij de douane was toen ik 2 mannen in uniform zag staan die naar mijn koffer wezen. Ik gaf aan dat ik geen taxi nodig had en gewoon wilde doorlopen. Ze begonnen aan mijn tas te trekken maar ik bleef vriendelijk aangeven: no thank you. Totdat bleek dat ze van de douane waren en ik toch echt wel mijn koffer door de scan moest doen, ahum....
Anyway, daarna met de trein en 2 keer overstap met monorail (please stand clear of the door....) kwam ik bij het hotel, buiten 30 graden, yeahhhhhh.
Vervolgens even gezwommen en daarna 's avonds rondgelopen en op straat even wat gegeten. Ik had een tentje (?) uitgekozen met allemaal plastic tafels en stoelen in een steegje waar bijna geen buitenlanders zaten. Dat vonden een aantal thai wel grappig. Er werd nog gevraagd of ik de mango salad spicy wilde of niet. Ja hoor, doe maar little bit.....
Het smaakte erg lekker alleen little bit is hier toch nog wel even wat anders dan in Holland, weten we dat ook weer.
Gisteren kwam ik trouwens langs 1 van de protestplekken. Het leek een grote kampeersite met allemaal tentjes, bbq, kortom het zag er redelijk relaxed uit. Ik ga straks met Arjen lunchen, buurman van Hans, hij woont hier deels en dan hoor ik de laatste details wel. Voor Rise&Shine-ers: veel plezier vanavond bij het zingen, ik denk aan jullie!

  • 30 Januari 2014 - 07:14

    Joyce:

    Tjee, Olaf!!
    Je bent er echt nu! Graag zoveel mogelijk berichten dan kunnen wij er allemaal een beetje bij zijn. Wat een giller trouwens bij de douane. Haha, je had nu al in de bak kunnen zitten. My goodness.
    Genieten!!!
    Liefs

  • 30 Januari 2014 - 10:17

    Judith:

    Klink al helemaal gezellig daar. En lekker warm!!!! hier toch nog winter geworden met een hagelbui hier en daar. Brrrr.
    Dus NO SPICE is al spicy genoeg. Ha,ha.......
    Ben benieuwd wat je allemaal gaat beleven.
    Veel plezier.
    lfs,
    Judith

  • 30 Januari 2014 - 10:28

    Rob (& Serge):

    Hey Olaf, blijf maar 8 maanden daar ipv 8 weken want hier is het maar saai zonder bbq op straat, zou wel lekker zijn trouwens met die kou. Je gaat toch geen olie op het vuur gooien he ? En je hebt je eerst ontslakkingskuur al achter de rug begrijp ik met die scherpe kruiden. Have fun daar ! Groetjes, Rob

  • 30 Januari 2014 - 11:29

    Huub:

    Ha dioe Olaf.
    Je hebt toch geen strepen achtergelaten op de vliegtuigraampjes? Moest je ook economy cleanen of alleen de eerste 10 rijen?Heerlijk te lezen, je eerste verhaal! Smaakt naar meer.
    Enjoy, XXX, Huub.

  • 30 Januari 2014 - 12:28

    Hans:

    haha geweldig douaneverhaal ... zit mee te genieten hier :)

  • 31 Januari 2014 - 02:04

    Christo:

    Hey Spice Boy,

    Jaaaaa ik heb je gevonden ;-)) Mijn spamfilter had je even op de reservebank gezet, vandaar.
    Al erg grappig om je blog te lezen. Fijn dat je gelijk al even iemand ontmoet daar, even een vertrouwd iets in het verre oosten. Ennug, goedemorgen trouwens, ik ga slapen nu ;-) Ciao !

  • 31 Januari 2014 - 12:40

    Loes:

    Leuk leuk! Ik lees ook mee via Hans.
    Veel plezier! Ik vind je stoer!
    xxxx Loesje

  • 31 Januari 2014 - 16:40

    Rean:

    "no thank you"... Hahaha.... En wat dat spicy betreft: Wil je het kunnen blijven overleven, dan zeg je binnen 2 weken: "no
    nada nothing niente nichts spicy at all, or I blow your head off your romp!" (Ik was ooit eens 8 weken in India....)

  • 01 Februari 2014 - 22:40

    Eva:

    Eva-air...Tja, dan begint zo'n reis natuurlijk al helemaal fantastisch :-)))

    GENIET!

    x, Eva

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Olaf

Begin van een nieuw hoofdstuk uit mijn leven, 2 maanden door Thailand reizen, yeah!!!

Actief sinds 27 Jan. 2014
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 11260

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 25 Maart 2014

Thailand here we come!

Landen bezocht: