Yeah, me Tarzan!! - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van Olaf van de Rijdt - WaarBenJij.nu Yeah, me Tarzan!! - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van Olaf van de Rijdt - WaarBenJij.nu

Yeah, me Tarzan!!

Door: Olaf

Blijf op de hoogte en volg Olaf

08 Februari 2014 | Thailand, Ko Chang Tai

Hij stond al een tijdje op mijn lijst van things to do in Koh Chang en gisteren kwam het er van. De onvervalste jungletocht! En dat ook nog op de verjaardag van ons Pap.
Ik had me 2 dagen daarvoor opgegeven bij de lokale reisagent en ik zou gisterochtend om half 9 worden opgehaald. De avond ervoor kwam de aller schattigste dame van het reisbureautje (hello sir, you travel alone? you go to party with me? and my sister, yes, naaaaaaaaaaiiiiiiiise!) aangeven dat ik om 11 uur pas opgehaald zou worden. Want op vrijdagavond was hier een groot feest op het strand. Er is trouwens iedere avond een feest hier in het dorp maar dat terzijde.
's Ochtends nog even naar de sportschool en om 11 uur stond ik klaar. Maar de tourguide begon toch echt wat later, anyway, om half 12 kwam hij langsscheuren met een bus waar al 10 man op zaten. You go in back, ticket please????
Bij de volgende stop stapte een jongen uit Noorwegen in wat meteen klikte. Daarna was er nog een stop waar een frans stel enigzinds geirriteerd instapte. Achteraf bleek dat zij al vanaf half 9 stonden te wachten. Niemand had hen verteld dat de excursie later begon. En inmiddels stonden ze al 3 uur te wachten.... met 32 graden. Ticket please??
De tourguide, Raht genaamd, bleef vragen om ieders ticket wat ook wel weer grappig was. Na een hobbelweg sloegen we linksaf de jungle in en na 10 minuten konden we uitstappen en vertrokken we. De groep bestond uit een aantal Russen, Duitsers, een Argentijnse (no hablo anglais..), een frans stel, iemand uit Londen, de noorse jongen en ik. Kortom, een bond gezelschap.
Het begon redelijk als een tripje wat je ook in Disneys' Animal Kingdom zou kunnen doen maar even later bleek de eerste hindernis. Anyone problem with height? ik stak voorzichtig mijn hand op, en nog iemand. Maar die vraag was meer voor de vorm.
Ok, follow me. Vervolgens gingen we een klein ravijn oversteken, al lopend over een boomstam met boven ons 2 touwen.
Ik heb zo'n vermoeden dat de thaise arbodienst hier nog niet geweest is om naar de lokale werkomstandigheden te kijken...
Aan de overkant met knikkende knieen voelde ik me helemaal the King of the world.
Daarna ging het verder en stopten we bij een nest met een grote spin. Die kwam te voorschijn en werd op een paar handen geplaatst. Op een gegeven moment beet hij in de hand van een Russische man. De man schrok, ok, no problem, relax. Spin werd vervolgens het holletje ingeduwd en we gingen verder. Ik zag de rus later nog lopen dus de beet was niet giftig.
Ok people, now we enter King Cobra area, be careful. Excuse me?? gelukkig had de slang een ATV-dag, want we hebben hem niet gezien.
Na een paar afdalingen en wat beekjes kwamen we bij een waterval waar we heerlijk konden afkoelen. Ok, 1 hour we stay here. And across from waterfall is big snake, climb up the mountain. Ik ben toch maar het water ingegaan want ik was drijfnat maar ondertussen hield ik de wanden goed in de gaten.
Daarna kwamen we weer bij een hindernis waarbij we weer over een boomstam moesten lopen, ditmaal zonder touw boven ons hoofd. Een paar meter over de grond. Toen besloot ik dat een carriere bij Cirque du Soleil toch echt niet aan mij was besteed en heb de alternatieve route genomen.
We kwamen daarna bij het laatste deel van de route aan. Yes people, we go find monkey! ok, kom maar op...
Vervolgens gingen we omhoog klimmen naar de top van de berg met een helling van 70 %, slik.....Al vasthoudend aan boompjes, takken en vooral niet naar beneden kijkend hebben we de top bereikt. Het gezicht van de Russen stond al op onweer vanaf het begin van de tocht.
Maar toen zij eenmaal de top bereikt hadden was er sprake van een grote Hurricane! Gelukkig ging de tourguide op zoek naar de monkey maar deze bleek ook een ATV-dag te hebben. Evenals de kleine krokodillen die normaal gesproken toch echt bij de 1e waterval logeerden.
Na 5 uur kregen we nog wat uitleg over een paar kruiden en konden we ruiken en voelen. De Russen hadden toen al opgegeven en liepen door. Uiteindelijk moe maar voldaan terug naar het hotel. Nog even met mijn ouders via Facetime contact, was erg leuk.
Daarna weer de dagelijkse voetmassage. 's Avonds nog met de noor wat gegeten, verhalen uitgewisseld en ook nog pool gespeeld. Dat werd een groot poolwedstrijd waarbij we helaas verloren maar het was wel een leuke avond.

  • 09 Februari 2014 - 16:43

    Paul:

    Zag de foto's van de Noor al.. Could not believe it was you!:) Echt respect!!!

  • 09 Februari 2014 - 22:28

    Harriet:

    Wat een verhaal! Dapper en cool dat je dit allemaal hebt gedaan, met de knowhow dat een traumaheli niet heel waarschijnlijk is in Thailand…Nou ja, nu maar weer lekker in de relaxstand!! Xx

  • 10 Februari 2014 - 13:55

    Marrije:

    Een beleving rijker

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Olaf

Begin van een nieuw hoofdstuk uit mijn leven, 2 maanden door Thailand reizen, yeah!!!

Actief sinds 27 Jan. 2014
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 11276

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 25 Maart 2014

Thailand here we come!

Landen bezocht: