New start - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van Olaf van de Rijdt - WaarBenJij.nu New start - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van Olaf van de Rijdt - WaarBenJij.nu

New start

Door: Olaf

Blijf op de hoogte en volg Olaf

03 Februari 2014 | Thailand, Ko Chang Tai

Na het avondje stappen werd het gisteren een nog rustigere dag... Lekker gesport in de ochtend en daarna bij het zwembad gelegen. 's Avonds zou ik nog met Arjen en een paar kennissen afspreken maar afspraak ging niet door. Ik was wel nieuwsgierig hoe het met de verkiezingen zou zijn maar het bleek dat de uitslag pas later in de avond (deels) bekend zou worden gemaakt.
Uiteraard weer heerlijk gegeten, en dit keer weer met Papaya salade die ook weer hier erg pittig was.
Ook nog even facetime met het thuisfront gedaan, wat een handige uitvinding! Ik ben ook nog even de hoofdstraat van Silom ingelopen. De nightmarket was gewoon open, het leek of er iets minder toeristen aanwezig waren maar ook bij de demonstatiesite was de sfeer tot dan toe nog normaal. Het leek me verstandig om daar niet te blijven hangen, je weet maar nooit, en ben daarna naar het hotel gegaan.
Het voelt raar om Bangkok achter me te laten, soort van afscheid, wat het deels ook is. En ook weer het begin van een nieuw avontuur.
Vanochtend begon mijn "werk" week om 6 uur met de wekker, jaja, even wennen. Vandaag nam ik de bus om naar een eiland te gaan, Koh Chang. Waarbij ik andere jaren het vliegtuig zou nemen heb ik mezelf nu een budget opgelegd en dan is reizen per bus stukken goedkoper.
Na 5 uur kwamen we bij de pier en lag de boot al klaar. Vervolgens op Koh Chang aangekomen en daar met 10 man een open taxi ingepropt (ja hoor, er kan er nog wel 1 bij, no problem.)
Na 45 minuten rijden kwam ik in het dorpje Lonely Beach waar mijn hotel ligt.
Ik ben vanmiddag even rondgelopen en ook meteen naar het strand gegaan. Het water was heerlijk! De sfeer hier is een mix van backpack meets hippie meets tattoo Bob meets thai. Kortom, ik voel me hier helemaal thuis.
Je struikelt hier over de restaurantjes, massagetentjes, tattootentjes en kleine andere winkeltjes. Na het strand heb ik mezelf nog even getrakteerd op een nek/rug/gezicht massage. En het was me al vrij snel duidelijk dat de dame/meisje wat mij masseerde mij zag als haar Golden ticket to Freedom.
Na 4 keer de vraag gesteld te hebben: aiiiii joe mallieeee? begreep ik dat ze vroeg of ik getrouwd ben. En ik antwoordde natuurlijk nee. Was geen handig antwoord van mij. Na de massage kreeg ik een kopje thee en ging ze schattig tegenover me zitten (of zeg maar op me zitten..).
Na een paar indringende zwoele Thaise blikken vond ik het tijd worden om naar de kamer te gaan. Ik kwam er trouwens vandaag achter dat ik toch echt wel veel te veel baggage heb meegenomen. Ja Carla, je had gelijk :-)
Vanavond in het hotel gegeten en met een paar nederlanders praatje gemaakt die ook op het eiland zijn. Morgen weer een nieuwe dag!

  • 03 Februari 2014 - 16:15

    Betty:

    Straks herken ik je niet meer als je terug bent: backpack, hippie, tattoo?!
    En na alle aanzoeken: hetero? ;)
    Have fun & take care! X

  • 03 Februari 2014 - 16:31

    Carla:

    Haha, krijg ik eindelijk een keer gelijk, zit die persoon aan de andere kant van de wereld.
    oh , heimwee naar lonely beach waar we het grootste deel van ons vakatiebudget verbrast hebben aan alle dagen verse kreeft met singha beer.
    Je kan daar ook in de bergen een trip maken door het oerwoud op een olifant, bij een reservaat voor 'afgeschreven' olifanten. Neem dan vooral je antimug mee....
    heb het goed!

  • 03 Februari 2014 - 17:46

    Nora:

    Wat je je vlug aanpast (budget) wel knap en je maakt toch veel mee.leuk ik zag je al in de taxi met 10.Niks voor jou maar toch gezellig. Geniet ervan xx

  • 03 Februari 2014 - 18:16

    Eugenie:

    Lekkere grote springrolls kan je eten bij BamTom op koh chang, tegenover het hotel Tropicana!!! Let wel op afstapjes Olaf, want daar heb ik een gecompliceerde polsbreuk opgelopen. Vergeet ook de plu niet, die is niet voor de regen, maar voor de honden!!!

  • 03 Februari 2014 - 19:56

    Harriët :

    Heerlijk om elke dag je avonturen te lezen in dit blog, genieten hoor!
    Lachen die massage sessie...doet me denken aan Gumbet haha. Enjoy en heel veel plezier gewenst ook van René! Xx

  • 04 Februari 2014 - 07:35

    Marrije:

    Hoi Olaf, wat Betty ook al schreef: straks herkennen we je niet meer!!! We wachten met spanning op je thuiskomst

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Olaf

Begin van een nieuw hoofdstuk uit mijn leven, 2 maanden door Thailand reizen, yeah!!!

Actief sinds 27 Jan. 2014
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 11266

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 25 Maart 2014

Thailand here we come!

Landen bezocht: