Bye Bye Bangkok Hello Amsterdam! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Olaf van de Rijdt - WaarBenJij.nu Bye Bye Bangkok Hello Amsterdam! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Olaf van de Rijdt - WaarBenJij.nu

Bye Bye Bangkok Hello Amsterdam!

Door: Olaf

Blijf op de hoogte en volg Olaf

25 Maart 2014 | Nederland, Amsterdam

Op het moment dat ik dit verslag typ zit ik alweer thuis, mijn koffer uitgepakt en toch wel redelijk moe en ontzettend voldaan.
Ik ben zondagavond nog uitgeweest in Bangkok met een jongen die ik op Koh Lanta had leren kennen. Hij was ook toevallig in de stad dus dat was wel gezellig. En op maandag had ik een lunch met Paolo en Arjen bij een italiaans restaurant. Het was erg leuk om hen daar te ontmoeten en het eten was ook heerlijk.
Het bijzondere was dat ik Arjen op mijn eerste dag in Bangkok heb gezien en nu dus ook weer op mijn laatste dag.
Ze gaan allebei binnen een paar maanden verhuizen, naar Bali en Hong Kong. Het leven van de expat valt niet mee..
Daarna nog even wezen shoppen in een thais warenhuis en daarna naar het hotel voor de allerlaatste massage. Die weer ontzettend fijn was. Wel wat duurder maar ok. Daarna kwam ik in de sportschool nog een thaise jongen tegen die daar een lidmaatschap heeft. Het was wel duidelijk dat hij behoorlijk ontwikkeld is voor iemand uit Thailand.
Hij heeft eerst als model gewerkt en nu alweer een paar jaar voor Prada als PR-manager. Ik moest meteen aan jou denken Juul!
Hij liet me allerlei foto's zien van fashionweeks over de hele wereld waar hij geweest was. Ik stelde voor om een hapje te gaan eten bij een thais restaurant een paar minuten lopen van het hotel. Hij wilde per se met de auto (ja, ja, sommige thai zijn een beetje lui..).
Eenmaal bij het restaurant bleek het toch wel lastig om een parkeerplek te vinden. Vervolgens wilde hij me toch een ander restaurant laten zien waar ze volgens hem echt lekker thais eten klaarmaken. Na een toch wel spannende Formule 1-tocht in zijn auto naar een andere wijk kwamen we bij een restaurant om half 10 's avonds. Het restaurant ligt in de wijk Sukhumvit en hier zitten de toch wel betere restaurants. Vervolgens bestelde hij een aantal dingen en was het inderdaad erg smullen van verschillende dingen. En ja, ik kon het verschil wel goed proeven met andere restaurants. Kortom, een superleuke afsluiting van mijn laatste avond in Bangkok.
In het hotel had ik de afgelopen dagen al een fles shampoo gekocht omdat deze zo'n indruk gemaakt had 9 jaar geleden. Hij was behoorlijk duur maar ik dacht als ik er weer 9 jaar over doe dan valt de prijs wel mee.. De afgelopen dagen had ik housekeeping ook nog om extra flesjes gevraagd. En vanochtend bij het verlaten van de kamer vroeg ik weer om een extra flesje en kreeg ik van de housekeeping een tas met 6 flesjes erin. Kortom, mijn dag kon niet meer stuk.
Daarna ingecheckt en kon de heerlijke terugreis beginnen met Eva Air. Dankzij Rob & Serge had ik ook nu weer veel extra ruimte in het vliegtuig en ik heb er iedere minuut van genoten. Wat een feest dit! En daarnaast bleven ze maar met eten aankomen, het leek wel een cruise. Het toilet was 2 keer zo groot als normaal en er stonden allerlei flesjes waarbij zelfs 1 fles met spray voor je gezicht. Het rook er erg lekker dus ben in totaal wel 6 keer geweest. Ach, je moet toch wat...
Op Schiphol kwam Paul me ophalen, superlief! En als verrassing stond ineens Rean voor mijn neus, helemaal gaaf kerel!
En nu is dit mijn laatste reisverslag. En ik kan terugkijken op 8 heerlijke gave inspirerende weken met heel veel herinneringen die, zoals Lilian het al schreef, in mijn hart en mijn hoofd zitten.
En wat het extra bijzonder maakte waren al jullie reacties, berichtjes, whatsapp-jes sms-jes en likes op Facebook!
Dit was voor mij de reis van mijn leven en dat heb ik op deze manier met jullie kunnen delen. En daarbij realiseerde ik me iedere dag en nog steeds, hoe bevoorrecht ik ben om dit te mogen doen en om jullie in mijn leven te hebben. Dank jullie wel allemaal en we gaan elkaar snel weer spreken in het echt, Kap-kun-krap :-) XX

  • 25 Maart 2014 - 22:19

    Roelina:

    :-) :-) :-)!!! Welkom thuis!

  • 25 Maart 2014 - 22:36

    Marrije:

    Fijn dat je er weer bent, hopelijk zien en spreken we elkaar snel! Xx

  • 25 Maart 2014 - 22:38

    Rob&Serge:

    Bedankt dat je al die mooie momenten van je reis met ons hebt willen delen. Je hebt genoeg inspiratie opgedaan om een nieuw avontuur aan te gaan. Olaf, heel veel succes daarmee !! Groetjes, Rob en Serge

  • 26 Maart 2014 - 08:48

    Sylvia Van Lierop:

    Ha Olaf, welkom thuis, wat gaat dat toch snel! Ik heb genoten van je leuke reisverhalen :-))). En nu op naar het volgende avontuur :-)

  • 27 Maart 2014 - 00:28

    Nora:

    Fijn dat je weer in Nederland bent en dat je ontzettend genoten hebt van je reis wij hebben het op afstand mee genoten . Bedankt van je fijne verslagen we hebben genoten . Succes met je volgende stap .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Olaf

Begin van een nieuw hoofdstuk uit mijn leven, 2 maanden door Thailand reizen, yeah!!!

Actief sinds 27 Jan. 2014
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 11253

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 25 Maart 2014

Thailand here we come!

Landen bezocht: