Lanta bye bye - Reisverslag uit Saladan, Thailand van Olaf van de Rijdt - WaarBenJij.nu Lanta bye bye - Reisverslag uit Saladan, Thailand van Olaf van de Rijdt - WaarBenJij.nu

Lanta bye bye

Door: Olaf

Blijf op de hoogte en volg Olaf

14 Maart 2014 | Thailand, Saladan

Inmiddels heb ik net mijn laatste diner besteld op Koh Lanta en ga ik morgen naar mijn laatste eiland, Koh Lipe.
Vandaag had ik weer een aantal supermooie eilanden bezocht en na ruim 6 weken kan ik er nog steeds zo van genieten!
Woensdag heb ik lekker rustig aan gedaan en ben ik 's avonds met Nico en zijn vriend op het strand gaan eten. Heerlijk om de hele avond in het nederlands te praten :-)
Gisteren ging ik met de brommer naar een baai waar ik nog niet was geweest, Bamboo Bay. Heerlijk blauw water, een paar mensen op het strand en een aantal restaurantjes. Op een gegeven moment kwam Nico ook voorbij lopen, tja, het blijft een klein eiland haha. En we hebben lekker uren in het water gekletst en daarna geluncht. 's Avonds bleek dat mijn hoofd behoorlijk verbrand was door het korte kapsel. Tja, Nancy: de volgende keer wat langer haha.
Voor vandaag had ik de 4-island excursie geboekt met als hoogtepunt de Emerald Cave op Koh Mook maar daarover later meer.
Ik had gisteren nog een mail gekregen van de leraar van de workshop met daarin nog een samenvatting en tips. En een van de punten was om iedere dag de wereld te begroeten met de verwondering van een kind. Alsof je iets voor het eerst ziet en er met volle aandacht naar kijkt.
Ik moest daar vanochtend aan denken bij het eerste eiland waar we konden gaan snorkelen. Ik had eigenlijk niet zoveel zin, ja ja, je wordt verwend hiero me al die vissen. Maar ik besloot toch het water in te gaan en met de verwondering van een kind de vissen te bekijken. Waardoor ik weer nieuwe andere dingen ontdekte en ook zo kon genieten van alle bijzondere kleuren van de vissen.
De 2e stop was dus bij de Emerald Cave. Je gaat eerst een 80 meter lange grot in, al zwemmend waarna je in een soort jungle-achtige berggrot terecht komt die van boven open is. Ik was al gewaarschuwd dat het er druk kon zijn....Aan de buitenkant lagen al tig boten en ik zag rijen Aziaten achter elkaar zwemmend de grot ingaan.
Daarna waren wij aan de beurt. Het was wel bijzonder om in het pikdonker te zwemmen, voorzichtig uitkijkend voor de scherpe wanden en andermans benen. En uiteindelijk kwamen we in de grot terecht met letterlijk een paar honderd man.....
Het leek wel de Kempervennen bij Center Parcs waarbij net de zoemer was afgegaan voor het golfslagbad.
Het hoogtepunt werd daarmee eigenlijk een dieptepunt. Ach ja, een paar foto's gemaakt en toen naar het volgende eiland, Koh Kradan. En wat een paradijs weer, ongelofelijk.
Blue Lagoon all over... Heerlijk gezwommen daar en geluncht. En wat er gratis bij kwam waren de vissen die dode (en levende) huidcellen van je lichaam afknabbelden...
Daarna door naar het laatste eiland om te snorkelen. Ik had het na vanochtend wel gezien maar besloot toch het water in te gaan. En ditmaal heel veel vissen, erg mooi koraal, paarskleurig en barracuda's. Kortom, de dag was erg geslaagd!
Daarna nog even naar het strand met alle mooie herinneringen. Daar afscheid genomen en toen nog een heerlijke massage genomen.
Wat een heerlijk gaaf eiland is Koh Lanta. Als je van mooie stranden houdt, niet te druk, veel leuke restaurantjes, relaxte mensen en mooie excursies in de buurt houdt dan kan ik iedereen aanraden om hier naar toe te gaan. Morgenochtend vertrek ik om 11 uur en als het goed is kom ik 3 uur later aan op Koh Lipe, ik ben benieuwd!
Iedereen alvast een heel prettig weekend.

  • 14 Maart 2014 - 18:52

    Marrije:

    Ik blijf geloof ik wow zeggen. Misschien toch eens met de eigen ogen gaan bewonderen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Olaf

Begin van een nieuw hoofdstuk uit mijn leven, 2 maanden door Thailand reizen, yeah!!!

Actief sinds 27 Jan. 2014
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 11258

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 25 Maart 2014

Thailand here we come!

Landen bezocht: