Busy day in Koh Chang - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van Olaf van de Rijdt - WaarBenJij.nu Busy day in Koh Chang - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van Olaf van de Rijdt - WaarBenJij.nu

Busy day in Koh Chang

Door: Olaf

Blijf op de hoogte en volg Olaf

09 Februari 2014 | Thailand, Ko Chang Tai

Tijdens de poolwedstrijd had ik nog een jongen leren kennen , Manuel, een duitser, die voorstelde om op zondag het eiland te verkennen. Hij woont in Bangkok en had de auto bij. Dus vanochtend vertrokken we. Helaas was de nachtrust vrij kort want de avond ervoor was er een strandfeest met harde muziek en basgeluiden. Het voordeel van dat feest was dat het leek alsof ik een ingewanden massage kreeg terwijl ik op bed lag zonder dat iemand me aanraakte.
Maar uiteindelijk met oordopjes (ik weet niet meer wie me die tip gaf maar echt super bedankt!) ben ik na 2 uur in slaap gevallen.
Vanochtend dus eerst naar de watervallen. Was erg mooi, heerlijk helder en fris water. De weg er naartoe was ook wel weer een klim en toch niet echt handig met slippers aan.
Daarna nog een paar olifanten gezien die langs de weg liepen met toeristen erop. Zij hadden dus geen ATV-dag.
De volgende stap was een strandje met mooi uitzicht. Alleen bleek het water ingaan toch redelijk problematisch vanwege de verborgen rotsen en na 100 meter kwam het water nog steeds niet boven onze knie uit. Tja, dat zijn dan van die dingen die hier dan stress opleveren..
Dus vervolgens besloten om naar het vertrouwde Lonely Beach te gaan, dichtbij mijn hotel. Eerst nog even geluncht bij een strandtent. En het bijzondere van deze tent is dat ze erg lekker eten hebben, niet duur, pal aan het water en een bediening die waardeloos is. De jongen had daar ook al eerder gegeten en vertelde een paar ervaringen die toch wel schokkend waren. Zijn verhalen over het halen van een thais rijbewijs waren trouwens erg grappig. Maar de verhalen over de corruptie en de (bijna) dagelijks veranderende regels voor visa etc waren ook wel weer bijzonder, zeg maar de andere kant van Thailand.
Na het eten heerlijk op het strand gelegen. We lagen in de schaduw maar dat hadden 2 russische families met kleine kinderen ook ontdekt.
Hun pedagogische vaardigheden waren fascinerend om te zien.
Op een gegeven moment had Manuel nog een andere afspraak en ben ik weer de zee ingegaan voor mijn dagelijkse yoga oefeningen in het water, kortom een heerlijk dagje.
Vanavond is mijn laatste avond hier op Koh Chang en ik vind het ook wel weer mooi. Morgen ga ik naar het volgende eiland, Koh Mak, wat op ongeveer 1 uur varen ligt van Koh Chang.
Prettige avond iedereen!

  • 09 Februari 2014 - 23:51

    Betty:

    Save trip to Koh Mak! :)

  • 10 Februari 2014 - 13:59

    Marrije:

    Wie weet wat je op koh mak gaat mee maken! Nog altijd blij dat je gegaan bent? Ben benieuwd naar de overtocht en je hotelaccomodatie, groetjes

  • 10 Februari 2014 - 14:02

    Marrije:

    Wie weet wat je op koh mak gaat mee maken! Nog altijd blij dat je gegaan bent? Ben benieuwd naar de overtocht en je hotelaccomodatie, groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Olaf

Begin van een nieuw hoofdstuk uit mijn leven, 2 maanden door Thailand reizen, yeah!!!

Actief sinds 27 Jan. 2014
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 11259

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 25 Maart 2014

Thailand here we come!

Landen bezocht: