Slowing down - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van Olaf van de Rijdt - WaarBenJij.nu Slowing down - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van Olaf van de Rijdt - WaarBenJij.nu

Slowing down

Door: Olaf

Blijf op de hoogte en volg Olaf

05 Februari 2014 | Thailand, Ko Chang Tai

Gisteren ben ik de dag begonnen door eerst even naar de sportschool te gaan, die op 10 minuten lopen ligt van het hotel. Wel grappig om in de open lucht te sporten, toestellen en gewichten zijn een beetje roestig maar dat mocht de pret niet drukken. Daarna heerlijk ontbeten in het hotel en nog een lokale badhanddoek gekocht waarbij ik nog 50 baht heb afgetroggeld (en daarbij wetende dat ik nog steeds teveel voor heb betaald.)
Ik ben daarna naar het volgende dorpje gelopen om te kijken hoe het strand er uit zou zien. Het was ongeveer 15 minuten lopen en met lopen bedoel ik langs de kant van de weg en soms op de weg. Die trouwens behoorlijke hoogteverschillen had. Ook wel weer spannend. Mogelijk dat ik aan het eind van de week nog een scooter huur, voor nu vind ik de bochten en heuvels nog een uitdaging per scooter. 's Middags weer naar het strand gegaan bij het dorpje waar mijn hotel ligt. En de temperatuur van de zee ligt rond de 28 graden, kortom, geen schrikeffect als je erin valt.
's Avonds lekker gegeten in een gaaf restaurant in de buurt, een aantal schommelstoelen waren aan het plafond vastgemaakt en ik besloot om daarin plaats te nemen. Heerlijk loempia en gele curry gegeten en dat voor de prijs van 4 euro, thank you very much!
Ook nog even een voetmassage genomen en daarna lekker gelezen in het hotel. Ondertussen merkte ik dat ik het toch wel lastig vond om contact te maken hier. In het hotel zitten veelal stelletjes en ik had nog niet veel zin om de party-scene in te gaan. Tijd voor andere actie dus.
Vanochtend ben ik met een snorkelexcursie meegegaan op een boot. 4 Eilanden in de buurt bezocht met ongeveer 30 personen. We werden opgehaald bij verschillende hotels en al snel bleek dat er een aantal relaxte personen bij zaten. Mensen kwamen uit Canada, Engeland, Oekraine, Rusland etc.
Bij de eerste snorkelplek waren zoveel vissen met allerlei kleuren dat dit meteen de overtreffende trap was qua Nemo-goes-Thailand. Zo indrukwekkend om te zien. Daarna nog op een aantal andere plekken gestopt en uiteindelijk bij een bounty strandje even gezwommen. Mmmmmm, life is good!
Eenmaal terug in het dorp raakte ik in gesprek met een belgische dame die hier al een paar weken logeert. Leuk gesprek en we gaan morgenavond wat eten. Nu zit ik in het openlucht restaurant bij het hotel, op de achtergrond wat jazz muziek, met mijn ice-tea drankje, mijn voeten vol met muggenbulten maar alles bij elkaar erg relaxed.
Ik wil later in de week nog een excursie doen door de jungle maar heb nog genoeg dagen hier. Ik hou jullie op de hoogte. En voor de Rise & Shiners: ik las jullie mail over het aankomend optreden met All you need is Love: wat gaaf weer! in gedachten ben ik er bij. Alvast veel succes met oefenen!

  • 05 Februari 2014 - 13:27

    Judith:

    Jeetje Olaf, je bent echt aan het genieten! Hoezo moeilijk om contact te leggen? Ik vind dat je al aardig wat contacten hebt gelegd als ik alles zo lees. En dat in korte tijd.
    lfs,
    Judith

  • 05 Februari 2014 - 14:06

    Roelina:

    Klinkt allemaal heerlijk Olaf! En nu met een paar foto's; top!
    All you need is zo'n aantrekkelijk zeetje zou ik zeggen! lfs, Roelina

  • 05 Februari 2014 - 16:48

    Tamara:

    Zee van 28 graden ?!?!, ga dit vast nog heel vaak zeggen maar 'was ik maar daar...'.
    Doe je goed!
    T.

  • 06 Februari 2014 - 09:12

    Paul:

    Leuk, leuk, leuk! Meer contacten in 1 dag dan sommige personen hier in een hele maand leggen!:) Smeer je rug goed in met snorkelen, anders maak je zo contact met iemand die je rug moet invetten met after sun! Ook niet erg toch?:) Have fun! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Olaf

Begin van een nieuw hoofdstuk uit mijn leven, 2 maanden door Thailand reizen, yeah!!!

Actief sinds 27 Jan. 2014
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 11252

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 25 Maart 2014

Thailand here we come!

Landen bezocht: