Rustdag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Olaf van de Rijdt - WaarBenJij.nu Rustdag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Olaf van de Rijdt - WaarBenJij.nu

Rustdag

Door: Olaf

Blijf op de hoogte en volg Olaf

02 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Ik had vandaag het plan om naar de weekendmarkt te gaan in Bkk, naar het schijnt de grootste van Zuid-oost Azie en niet overdekt. Maar toen ik opstond leek het me leuk om gewoon even niets te plannen en te kijken hoe het loopt.
In het kader van de dag sportief beginnen ben ik eerst weer gaan joggen in het Lumpini park. Ik had al gelezen dat er 's ochtends allerlei activiteiten plaatsvinden. En inderdaad, er stonden groepjes mensen die met t' ai chi bezig waren, ook aerobic lessen werden gegeven, natuurlijk andere joggers en dit keer ook meer buitenlanders. En op het festival terrein was het nog steeds een dolle boel. Vandaag zou de thaise Marianne Weber weer gaan optreden.
Daarna bij het zwembad in gesprek gekomen met een francaise die al maanden aan het reizen was, ook leuk. 's Middags nog even wezen shoppen in een mega luxe shopping mall. In de kelder is een soort Dolfinarium gevestigd. Ook kwam ik nog een bookshop tegen met boeken van mijn amerikaanse schrijver. En vanwege Chinese New Year ging er ook weer wat korting af, thank you China!
De sfeer was op zich relaxed, wel wordt er overal gecontroleerd en moet je bij de ingang van de mall door een poortje maar buitenlanders kunnen overal doorlopen.
's Avonds weer op straat gegeten, ditmaal papaya salade. Heerlijk en ja, ook weer erg pittig.
Ook nog even een voetmassage genomen en daarna besloten om uit te gaan, het is tenslotte zaterdagavond.
Vlakbij het hotel zijn er 2 straten waar het nachtleven is geconcentreerd. Ik kwam al snel 2 amerikanen tegen die in de ochtend geland waren en het tempo goed te pakken hadden.
Vanwege de verkiezing mocht er geen alcohol geserveerd worden vanaf 6 pm die avond tot maandagochtend. Maar..... dat kon wel als de alcohol in plastic geserveerd werd. Ok, we can do that!
Zo kwam de pitcher Long Island Ice Tea op tafel. Zoals de meesten wel weten reageer ik goed op alcohol en het werd alleen maar gezelliger. Er werd nog even gerefereerd naar de Hangover II dat we toch echt moesten voorkomen dat we een tatoeage op ons gezicht zouden laten zetten. Wat gelukkig ook niet is gebeurd. Wat we wel hebben gedaan is een bezoek aan een show bij de Patpong nightmarket. Echt indrukwekkend: zeg maar Cirque Du Soleil meets ....tja....De Wallen? Anyway, voor deze blog is dat voor nu voldoende.
Om 3 uur 's nachts leek het me wel genoeg en ben ik naar huis gegaan, een heerlijke avond. En nu, in de ochtend, een beetje met een kater zit ik dit verslag te typen. Zo maar even naar het zwembad.
Vandaag wordt de uitslag bekend gemaakt van de verkiezingen, ik ben benieuwd. Wordt vervolgd!
P.S. super leuk om al jullie reacties te lezen, dank je wel!

• 02 Februari 2014 - 08:07

Lilian:

Gong xi gong xi gong xi ni YA! (happy chines new year)
    Wknd market Bkk helemaal top, maar mega mega mega groot
    En je non alcoholische 'melk' drankje (Milo Ice) idd heerlijk!

• 02 Februari 2014 - 08:25

Bart:

Klinkt allemaal te goed en te leuk Olaf. En: heerlijk om dagelijks met zo'n verhaal mee te kunnen lezen, denk dat ik voor de komende weken m'n abo op t Parool bevries, dit zijn betere columns. Oh ja, half maart cafe bij de Molen is geboekt, we moeten natuurlijk alle details (beeldend graag!) horen van je Cirque du Soleil ervaring, kijk er nu al naar uit. Enjoy!

• 02 Februari 2014 - 10:21

Betty:

Jij bedankt voor je verhalen :) Super leuk om je zo te volgen tijdens je avontuur!

• 02 Februari 2014 - 10:40

Eugenie:

Ik hoorde dat je al in Thailand was. Ook las ik dat je al gefietst hebt met Ko van Kessel, dan fiets je ook door chinatown, waar het altijd erg druk is, en je fietst bijna bij de mensen door het huis, dan merk je wel hoe sommige mensen ook wonen. Siam paragorn is een prachtig winkelcentrum, waar je ook heerlijk kunt eten, maar ook genieten van alles wat de mall te bieden heeft, zoals een verdieping met de duurste sportwagens. In de kelder kun je met een glasboot de vissen, zoals de manta, haai en andere grote soorten aanschouwen, maar ook is het fantastisch als je door de tunnel loopt en de vissen rondom je heen ziet. Kom je ook nog bij de MBK, dat is ook een prachtige mall waar je ook echt kunt genieten!! Wat ook een bezienswaardigheid is in Bkk is de Bayok, op de 78ste verdieping kan je van het uitzicht van Bkk genieten onder het genot van lekker eten. Jammer dat je niet naar de JJ-markt bent geweest, zij verkopen echt alles, van spijkerbroeken tot alle levende dieren. Ben je al naar de Koa San Road geweest, daar is het feest tot 00:00!!! Daar spelen bandjes, kun je massages nemen en natuurlijk ook heerlijk eten. Wel zal ik je vertellen dat je 1 gerecht niet kunt eten, dat heet PARA, dat is rotte vis die gekookt is en echt niet te eten is. Dit zal je in Bkk (bangkok) niet te eten krijgen, maar misschien wel in het oosten van Thailand, verder kan je alles eten. Geniet de komende tijd!!!! Sawasdee kaa

• 02 Februari 2014 - 17:44

Hans:

hoi Olaf ! Voetmassage, zwembad, massage, eten, voetmassage ... herkenbaar :) Maar 3 uur 's nachts en alcohol in plastic flesjes :-) :-) haha goed hoor zo'n dag rust .... klinkt allemaal heel erg geweldig ! ciao xh

• 02 Februari 2014 - 19:39

Carla:

ai dat heet rustdag....
    Olaf, wij hoorden hier gisteren dat de rellen toenemen en er ook geweld bij komt kijken. Daar merk je niets van?

• 02 Februari 2014 - 20:56

Sylvia En Ger Van Lierop:

Ha Olaf, wat heb je het toch geweldig daar, massages, shoppen met Flipper en spicy food en drank. Ingedienten voor een perfecte vakantie :-). Geniet ze!